1) Po 17 hodině omezte konzumaci kávy, čaje, coca-coly, koření, zázvoru a jiných stimulantů.

2) Omezujte víno a alkohol. V menších dávkách je alkoholsedativum, ve větším množství ovšem stimulant.

3) Doporučuje se vypít sklenku teplého mléka před spaním. Vhodné je i oslazené medem. Obsahuje přírodní opiáty, které pomáhají klidnému spánku.

4) Stravujte se umírněně, především večer. Těžká jídla, masové pokrmya tuky mohou narušovat spánek a způsobovat probouzení. Lehká jídla jako vařená zelenina, lehké mléčné produkty nebo cereálie by měly vždy vévodit jídelníčku.

5) Vypínejte televizi a snažte se neusínat na gauči během jejího sledování.

6) Cvičte. Sporty podporující odolnost, jako plavání, běhání, jízda na kole, ale i chození, zvyšují spotřebu energie a podporují spánek, zpravidla pokud sportujeme během první půlky dne.

7) Čerstvý vzduch v pokoji je důležitý. Teplota v pokoji přes noc by měla být mezi 16-18 stupni.

8) Barva pokoje může mít uvolňující efekt. Vybírejte neutrální barvy pro své stěny.

9) Matrace nesmí být ani moc tvrdá, ani moc měkká. Zbavte se příliš vysokých polštářů. Je lepší spát na plochých.

10) Choďte spát, vstávejte a jezte každý den v tu samou dobu. Vypozorujte, kolik hodin spánku denně potřebujete (od šesti do deseti) a danou hodnotu dodržujte.

Košík  

matrace prázdný